Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Polacy ratowali Żydów, a czy Żydzi ratowali Polaków ?
Wysłane przez Andy51 w 18-03-2016 [10:15]
Nareszcie państwo polskie przywraca prawdę historyczną. To nie było tak jak mówił promowany przez Olejnik i środowisko Czerskiej polonofob Tomasz Gross, że Polacy zabili więcej Żydów niż Niemców.
Wczoraj w Markowej PAD otworzył muzeum „ Polaków Ratujących Żydów” właśnie z tych okolic pochodziła rodzina Ulmów , którą za ukrywanie Żydów rozstrzelali niemieccy naziści. Zginęła cała rodzina Ulmowie wraz z sześciorgiem dzieci oraz ukrywana przez nich rodzina żydowska.
Warto wspomnieć , że w okupowanej przez Niemców Europie, tylko w Polsce był wyrok śmierci za ukrywanie Żydów, a mimo to setki Polaków ukrywało swoich sąsiadów Żydów.
Nawet w Markowej gdzie zginęła rodzina Ulmów dalej do zakończenia wojny ukrywało się 21 Żydów, Polacy nie dali się zastraszyć i ukrywali ich.
W Instytucie Yad Vashem w Izraelu niemal 25% odznaczonych medalem Sprawiedliwy Wśród Narodów Świata ( ponad 6 tys. osób) to Polacy ratujący Żydów.
Należy wspomnieć co się stało z donosicielem , który zakapował Ulmów, otóż z wyroku polskiego państwa podziemnego we wrześniu 1944 roku ten kapuś został zastrzelony. A co się stało z Niemcem dowodzący tą akcja, żył w spokoju w Niemczech do śmierci pracując jako policjant.
To , że Polacy ratowali Żydów jest faktem i szkoda , że dopiero za prezydentury PAD zostało otwarte takie muzeum.
Mnie natomiast nurtuje pytanie czy Żydzi ratowali Polaków? Chodzi mi o wschodnie tereny II RP zajętych 17 września przez Sowietów. Nurtuje mnie pytanie, czy Żydzi pomagali Polakom, zwłaszcza inteligencji i ziemiaństwu wywożonego masowo przez NKWD na Syberię , pomagali czy współpracowali wskazując oprawcom z NKWD Polaków ?
http://wpolityce.pl/historia/2...
http://wpolityce.pl/polityka/2...
Komentarze
18-03-2016 [11:58] - rolnik z mazur | Link: Żaden Żyd według Talmudu nie
Żaden Żyd według Talmudu nie musi ukrywać innego Żyda, gdyby mu groziła za to śmierć, ba nawet może wydać na śmierć swoich pobratymców jeśli udowodni, że przez to uratuje życie swoje. Tak mniej więcej pamiętam z wykładu p. E. Kurek. Więc dlaczego mieliby pomagać gojom ? No więc o jakie ratowanie Polaków chodzi ? Doceniam ironię. Pozdrowienia ro z m.
18-03-2016 [12:13] - Andy51 | Link: Nie jestem specjalistom od
Nie jestem specjalistom od Talmudu, ale skoro tak piszesz.
19-03-2016 [00:47] - lala | Link: to jednak poproszę o dokładny
to jednak poproszę o dokładny cytat z Talmudu! w tej sprawie - kluczowy
19-03-2016 [03:56] - Secesh | Link: Czy cytat może być podany na
Czy cytat może być podany na tacy srebrnej, czy jednak musi być ze złota.
19-03-2016 [06:02] - zawadiaka | Link: Skoro lala się nie odezwała,
Skoro lala się nie odezwała, to postaram się najlepiej jak potrafię, wyręczyć ją. Taca może być z każdego kruszcu, byle była koszerna.
20-03-2016 [01:05] - lala | Link: to nie jest śmieszne, to jest
to nie jest śmieszne, to jest żałosne
18-03-2016 [14:16] - Adam66 | Link: Następnym krokiem powinno być
Następnym krokiem powinno być założenie muzeum pomordowanych przez UB z podaniem PRAWDZIWYCH nazwisk i życiorysów oprawców, zarówno tych którzy wykonywali wyroki jak i tych, którzy te wyroki wydawali.
Józef Światło (Izaak Fleischfarb), Helena Wolińska-Brus (Fajga Mindla) i cała masa innych, ukrywających się pod polskimi nazwiskami. Problemem jest, że akta osobowe z reguły informują o polskiej narodowości funkcjonariuszy „bezpieki”, nawet gdy oficerowie nosili typowo żydowskie imiona i nazwiska. Jedynie w nielicznych przypadkach kierujący aparatem przyznawali się do narodowości żydowskiej, wszyscy inni w rubryce wyznanie wpisywali „bezwyznaniowy”.
Wiecej tutaj:
https://ptto.wordpress.com/201...
http://www.historia.uwazamrze....
18-03-2016 [18:12] - Andy51 | Link: Masz rację takie muzeum też
Masz rację takie muzeum też powinno powstać.
19-03-2016 [00:45] - lala | Link: oj, Pan ma na myśli tych
oj, Pan ma na myśli tych wielu Polaków, ktorzy słóżyli wtedy?
18-03-2016 [15:37] - xena2012 | Link: skoro nurtuje Pana pytanie o
skoro nurtuje Pana pytanie o skalę pomocy najlepiej spytać niejakiego Nałęcza zwanego profesorem.Właśnie skytykował prezydenta Dudę za oddanie czci rodzinie Ulmów zabitej przez Niemców za ukrywanie Żydów.Nałęcz był zgorszony tym gestem i w telewizyjnym wywiadzie wezwał prezydenta do natychmiastowego stawiennictwa w Jedwabnem,by oddac czesć Żydom pomordowanym przez Polaków.
18-03-2016 [18:14] - Andy51 | Link: Jestem ciekaw czy głupota
Jestem ciekaw czy głupota Nałęcza przeszła na Komorowskiego czy było odwrotnie. Swoją drogą to wart Pac pałaca a pałac Paca.
18-03-2016 [22:26] - manko1492 | Link: 1. Nie państwo polskie
1. Nie państwo polskie przywraca prawdę a decyzje władz województwa podkarpackiego podjęte w odpowiedzi na propozycje mieszkańców Podkarpacia w 2008 r. Państwa tj. rządzących to wówczas nie interesowało!!! 2. Niemcy zamordowali jeszcze jedno nie narodzone dziecko Ulmów. 3. Ulmowie ukrywali trzy żydowskie rodziny zamordowane przez Niemców. A Żydów ukrywały nie setki a conajmniej kilkanaście tysięcy Polaków. 4. Według PAD (środek wystąpienia w Markowej) we wrześniu 1939 r. Żydzi bronili Polskę przed Niemcami i Sowietami (w Łodzi i na Podlasiu?). Każdy kto twierdzi inaczej jest antysemitą. 5. Podważanie wypowiedzi kwasniewskiego, nalecza, grosa, stokrotki to jawny antysemityzm wymagający natychmiastowego zgłoszenia do prokreatury: wolinskiej-brus, swiatły, bermana, stefana michnika, grosa!!!6. nalecz = haniebna, antypolska, zakłama, talmudyczna, gebelsowska kanalia, której już najwyższy czas ogolić kałmucki łeb.
19-03-2016 [00:31] - marekagryppa | Link: Sam często zadaję to pytanie
Sam często zadaję to pytanie i jak do tej pory nie uzyskałem odpowiedzi!
19-03-2016 [00:44] - lala | Link: NIGDY los polski i los
NIGDY los polski i los żydowski nie był bardziej rózny, niż wówszac,
bycie Żydem było wyrokiem śmierci, bycie Polakiem, było wyrokiem bycia pod niemiecka okupacja,
ale NIE było jednoznaczne z unnicestwieniem życia, szkoda, że tak niewielu pamieta o tym,
na czym polega RÓŻNICA losu w czasie wojny -
19-03-2016 [03:54] - Secesh | Link: Tych 700 z Tarnowa Niemcy w
Tych 700 z Tarnowa Niemcy w 40 roku wywieźli do Oświęcimia w ramach wczasów pracowniczych. Okupacja była oczywiście sielanką i nieustanną jazdą na karuzeli, jak sobie zmyślił pewien litewski polakożerca. A te ponad 3 mln Polaków zapewne zmarło w czasie wojny z przejedzenia.
19-03-2016 [09:35] - Andy51 | Link: Właśnie o holokauście Żydów
Właśnie o holokauście Żydów mówi cały świat a o wymordowaniu 3 mln Polaków raczej się nie mówi.
19-03-2016 [12:30] - StachMaWielkieOczy | Link: "a o wymordowaniu 3 mln
"a o wymordowaniu 3 mln Polaków raczej się nie mówi"
A jak o tym pisac w jednym zdaniu z "polskimi Obozami" ???? Zbiorowe samobójstwo czy jak?
W takim zestawieniu to i najbardziej zidiocialy dziennikarz musial by zauwazyc ze cos tu nie pasuje...
Holokaust i "polskie Obozy" ...taki ma byc przekaz...
19-03-2016 [12:26] - lala | Link: nie napisałam, że nie ginęli
nie napisałam, że nie ginęli Polacy, proszę czytać ze zrozumieniem,
Polacy ginęli, bo konspirowali, bo zostali schwytani w łapankach, bo walczyli z okupantem itd...
Żydzi ginęłi za to, że bylo Żydami...
to różnica
ps. część rodziny miałam, którą wywieziono do Auschwitz, więc proszę przyjąc, że wiem o czym piszę
19-03-2016 [09:36] - Andy51 | Link: Te wymordowanie 3 mln Polaków
Te wymordowanie 3 mln Polaków nie było tym samym co wymordowanie 3 mln Żydów, w czym widzisz różnicę ?