Via Carpatia

W początkach 2013 roku „popełniłam” całą serię notek na temat planów rozwoju Polski wg PO/PSL, miałam również przyjemność przedstawić moje przemyślenia na spotkaniu w Klubie Ronina > Modele polityki rozwoju regionalnego rządów PiS (Grażyny Gęsickiej) i PO (Michała Boniego).

Tak się składa, że było to chyba pierwsze po wielu latach publiczne wystąpienie dotyczące strategicznej dla Polski konieczności budowy właśnie Via Carpatii, a działo się to (że przypomnę) przed Majdanem, napaścią Rosji na Ukrainę, taśmami Sowy itp. Temat wracał jeszcze potem wielokrotnie, a ja z uporem maniaka powtarzałam swoje tezy.

Dzisiaj, kiedy Parlament Europejski wyraził w końcu zgodę na wpisanie Via Carpatii ....do sieci głównych korytarzy transportowych Unii Europejskiej i to jest przełom. Jest to zielone światło na budowę tej strategicznej drogi. Ponadto wpisanie Via Carpatia do sieci głównych korytarzy transportowych zapewnia finansowanie budowy tego typu arterii drogowych ze środków europejskich,
mogę tylko powiedzieć, że mam swoje prywatne święto, więc w uznaniu własnych zasług idę się napić dobrej irlandzkiej whisky :))

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika manko1492

27-10-2016 [21:14] - manko1492 | Link:

A troszkę bardziej interesujący sie gospodarką miszkańcy Polski Wschodniej słyszą i mówią o tej trasie już od ponad 20 lat. I tak sobie lata płyną i płyną. Ale za to POlitycy wydali kilkanaście miliardów w Chile, Kanadzie no i oczywiście zrobili holenderskim kuzynom chazarskim z eureko mały gift za kilkanaście miliardów. I rzeczywiście pozostaje tylko szklaneczka bourbona z Knoxwille.

Obrazek użytkownika Mind Service

27-10-2016 [21:41] - Mind Service | Link:

Mówiąc szczerze ja nie do końca rozumiem o czym mówimy. Czytam bowiem, że "Parlament Europejski wyraził w końcu zgodę na wpisanie Via Carpatii ....do sieci głównych korytarzy transportowych Unii Europejskiej i to jest przełom. Jest to zielone światło na budowę tej strategicznej drogi. Ponadto wpisanie Via Carpatia do sieci głównych korytarzy transportowych zapewnia finansowanie budowy tego typu arterii drogowych ze środków europejskich".

Tymczasem w Internecie można znaleźć informacje, że "droga ekspresowa S19 – planowana droga ekspresowa we wschodniej części kraju pomiędzy przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej a granicą ze Słowacją w Barwinku. Jej łączna długość jest szacowana na ok. 570 km. Trasa w całości jest fragmentem szlaku "Via Carpatia". Większość odcinków drogi zaplanowana została jako jednojezdniowa w pierwszym etapie budowy" /https://pl.wikipedia.org/wiki/...(Polska)

Albo: "Via Baltica połączy się z Via Carpatią. Dzięki odcinkowi S16 Knyszyn - Ełk" /http://www.poranny.pl/motofakt...

Droga ekspresowa, to nie autostrada, tylko dwa pasy w jedną stronę (bez pasa dla uprzywilejowanych pojazdów) przedzielone pasem ziemi i nie muszą być łączenia z innymi drogami w postaci ślimaków i estakad (jedna droga nad drugą).

Wygląda więc na to, że ktoś tu wprowadza w błąd, gdyż nie ma mowy o budowie szerokiej autostrady z przynajmniej trzema pasami w jedną stronę plus pas dla pojazdów uprzywilejowanych, tylko mówi się o połączeniu dróg lokalnych (np. S16, czy S19). Dróg typu S.. nie można później rozbudować, czyli poszerzyć o kolejne pasy ruchu, gdyż aby zbudować autostradę na tym samym odcinku trzeba to zrobić obok, niwelując teren (autostrada musi być bardziej płaska i mieć inną nawierzchnię (na newralgicznych odcinkach z betonu - na autostradach nie występują koleiny) budując kolejne wiadukty, ślimaki i estakady. Po wybudowaniu odcinka autostrady np. kilkadziesiąt km w tym samym kierunku burzy się drogę ekspresową, co miałem okazję obserwować niedaleko mojego miejsca zamieszkania. Budowa dróg ekspresowych zamiast od razu autostrady kilkakrotnie podraża całe przedsięwzięcie.

Jednak media wyraźnie podają, że chodzi o budowę dróg ekspresowych, więc gdzie ta Via Carpatia?

Obrazek użytkownika emilek

27-10-2016 [23:06] - emilek | Link:

Pamietam tamte wystapienie . Moje gratulacje.

Mam nadzieje ,ze Whisky dobrze Pani smakuje.

Obrazek użytkownika Ptr

28-10-2016 [08:03] - Ptr | Link:

Autostrada do Grecji i Bułgarii to byłaby piękna rzecz, gdyby nie to , że taki projekt będzie jeszcze przedmiotem kilku gier i raczej nie zostanie zrealizowany. Po pierwsze instytucje unijne zażądają przyjęcia imigrantów. Po drugie : zachód naszego kraju będzie lobbował za odsunieciem w czasie tych inwestycji. Po trzecie: na wschodzie jest unikatowe środowisko. PO czwarte :nie będzie kasy.
Chociaż tym razem wierzę w WOLĘ rządu.

Tak na marginesie- wydaje się ,że nowe drogi należy budować od zera w zupełnie nowych korytarzach ( o ile możliwe) tak, aby stare funkcjonowały bez zakłoceń. Inaczej kluczowe drogi są w nieustannych wieloletnich remontach i przebudowach.

Obrazek użytkownika marsie

28-10-2016 [21:50] - marsie | Link:

Dopiero teraz tu zajrzałem - na zdrowie!