Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Przywódcy strajków w 1980 r. w Gdańsku i Szczecinie, byli TW
Wysłane przez Andy51 w 31-08-2016 [10:10]
Dzisiaj i wczoraj przypada kolejna 36 rocznica podpisania Porozumień Sierpniowych. 30 sierpnia 1980r. w imieniu Międzyzakładowego Komitetu Strajkowego w Szczecinie porozumienie podpisał Marian Jurczyk, dzień później 31 sierpnia 1981 r. w Gdańsku porozumienie w imieniu MKS podpisał Lech Wałęsa.
Tyle historii . To przebudzenie się klasy robotniczej miało wielkie znaczenie nie tylko dla Polski , ale i całej Europy a nawet całego świata. W państwach komunistycznych narodził się pierwszy niezależny od komunistycznych władz związek zawodowy, związek 10 mln ludzi , który został zawłaszczony przez jednego człowieka Lecha Wałęsę.
Ciekawa jest historia obu przywódców, Mariana Jurczyka TW o pseudonimie „ Święty” i Lecha Wałęsy TW o pseudonimie „ Bolek”.
Rodzi się pytanie czy ubecja tak pokierowała strajkiem , który wymknął się spod kontroli , żeby na przywódców tych strajków wypromować „ Świętego” i „ Bolka”.
Te postacie kładą się w jakimś stopniu cieniem na cały ruch „ Solidarność” , ruch , który w efekcie przyniósł wolność całej środkowo – wschodniej Europie.
Można gdybać , co by było gdyby obaj przywódcy byli naprawdę ludźmi nie uwikłanymi w współpracę z UB. Po pierwszych częściowo wolnych wyborach i prezydenturze Wałęsy, można mieć wątpliwości czy wszystkie decyzje podejmowane przez niego miały znamiona niezależności . Mam do tego duże wątpliwości.
Nie należy zapominać o przywódcy strajków górniczych w Jastrzębiu Jarosławie Sienkiewiczu, co do którego nie ma dowodów , że był TW, ale w jego przypadku należy uznać, że był to działacz partyjny, którym kierował KW w Katowicach z Żabińskim na czele.
Ten wspaniały 10 milionowy społeczny ruch miał jednego pecha, pecha do swoich przywódców, którzy przypuszczam nie przypadkowo znaleźli się na ich czele
http://dziadul.blog.polityka.p...
Komentarze
31-08-2016 [15:14] - wandaherbert | Link: Po tamtych dwoch
Po tamtych dwoch "przywodcach" pozostal mi uraz do tzw.radykalnych mowcow prawicy.Od razu przypomina mi się tych dwoje "legendarnych bohaterow "Solidarnosci" Oprocz nich ,bylo jeszcze w strukturach zwiazku , duzo więcej TW. ,ktorzy chętnie by ich zastapili
31-08-2016 [20:18] - Andy51 | Link: TW w Solidarności dosyć
TW w Solidarności dosyć obrodzili.
31-08-2016 [19:23] - eska | Link: Przypominam uprzejmie, że był
Przypominam uprzejmie, że był jeszcze jeden wielki strajk, w Hucie Katowice.
I to Huta Katowice wystrajkowała prawo do Solidarności dla całej Polski. A na czele stał Andrzej Rozpłochowski, jedyny nieuwikłany w SB przywódca wielkiego strajku. Nota bene udało się, bo przygotowanego wcześniej lidera po prostu wymietli.
Rozpłochowski był jednym z tych, którzy najbardziej oberwali w stanie wojennym, wcześniej był znany w całej Polsce i kochany na Śląsku. Dziś prawie nikt o nim nie pamięta, a o TW pamiętają, czy to nie dziwne....
01-09-2016 [08:20] - Andy51 | Link: Masz rację.
Masz rację.
31-08-2016 [20:44] - Marek1taki | Link: Było za mało prętów
Było za mało prętów kontrolnych w reaktorze historii.
31-08-2016 [21:13] - HenrykHenry | Link: Podejscie Prezydenta RP do
Podejscie Prezydenta RP do Wlesy , kapusia i niezwykle podlej postaci, podanie mu reki ... bylo ogromnym bledem PAD !!!. Konsekwencja tego zachowania , bedzie trudno przyciagnac tych niezdecydowanych , oszukanych wielokrotnie , nieufnych.
01-09-2016 [08:21] - Andy51 | Link: Chyba nie masz racji.
Chyba nie masz racji.
31-08-2016 [22:16] - xena2012 | Link: troche zbocze z tematu,ale
troche zbocze z tematu,ale uderzyła mnie niemile wypowiedź prof.Bugaja też niegdysiejszego działacza Solidarności obśmiewającego chamsko przemówienie i wygląd prezydenta Dudy.Perełką jego idotycznego komentarza było pytanie do prezydenta Dudy gdzie on był w latach osiemdziesiątych,bo w Solidarnosci o nim nie słyszano.Profesor podobno ekonomii nie potrafi nawet liczyć lat.Teraz czekam na równie madry komentarz pani Staniszkis równie jak Bugaj nienawidzacej prezydenta.
31-08-2016 [22:57] - Ewa G | Link: Podejście prezydenta Andrzeja
Podejście prezydenta Andrzeja Dudy do Lecha Wałęsy i podanie mu ręki pokazało, jak wysokiej klasy człowiekiem jest nasz prezydent. To prawdziwy mąż stanu.
01-09-2016 [01:19] - HenrykHenry | Link: A na czym niby to podanie
A na czym niby to podanie dloni mialo ta "wysoka klase" odslonic. Idac tym tokiem rozumowania to szkoda ze nie mial okazji podac reki Kiszczakowi , Jaruzelskiemu ... czy bylby jeszcze wiekszym mezem stanu ?!.
PAD juz ma swoja pozycje , sympatie i podziw . Niczego nie musi udawadniac. Takie gesty mu nie przyniosa wiekszego splendoru ... to jest sztuczne i bez godnosci.
Nie przyniosa zadnej korzysci . Ci co za Walesa i tak sie nie dadza pojednac (przykladem niech bedzie ze zaraz po tym uscisku dloni wygadywal takie bzdety ze ... to ich tylko umacnia i daje legitymacje do eskalacji konfliktu) a ci co moze juz byli przekonani i czekaja í wypatruja czy to prawdziwa "dobra zmiana" maja teraz o czym myslec ...
Tylko "agentura" chcaca sie wtopic i umoscic w nowym , by po jakims czasie jak mawial Kuron "sciagac cugle" , moze do takich zachowan namawiac i wmawiac innym ze to jest dobre zachowanie i swiadczy o wielkosci Prezydenta.
To jest moj Prezydent , glosowalem na niego i jestem z niego dumny ... ale niestety juz drugi raz popelnia powazny blad.J.Kaczynski wyraznie zaznaczyl swoje niezadowolenie po tym pierwszym razie.
Prosze zobaczyc na filmie jak zachowal sie A.Macierewicz i brac z niego przyklad. To najlepsze co w tym momencie mozna bylo zrobic.
01-09-2016 [04:52] - ExWroclawianin | Link: Ewa G 100/100
Ewa G
100/100
01-09-2016 [07:37] - Jabe | Link: Lech Wałęsa to nie Czesław
Lech Wałęsa to nie Czesław Kiszczak czy Wojciech Jaruzelski. Cywilizowany człowiek podaje rękę wrogowi. Jednak Lech Wałęsa skompromitował się nie tylko jako polityk. On zdyskwalifikował się jako człowiek. Kto się z nim zadaje, naraża na szwank swoją reputację. Dlaczego Andrzej Duda mimo wszystko tak postąpił?
Ten gest pana prezydenta otwiera furtkę do zmiany frontu.
01-09-2016 [08:22] - Andy51 | Link: W tym zachowaniu widać czym
W tym zachowaniu widać czym różni się człowiek kulturalny od chama.
01-09-2016 [02:09] - HenrykHenry | Link: A tu sa juz te pierwsze
A tu sa juz te pierwsze "pozytywne" skutki tego macania sie z kanalia ...
http://wiadomosci.wp.pl/kat,13...