Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Warszawskie metro droższe niż tunel pod Bałtykiem
Wysłane przez Marcin Gugulski w 09-03-2015 [09:54]
Niemal 3 lata po terminie (miał być na EURO-2012) wreszcie ruszył centralny odcinek II linii warszawskiego metra. Ma 6,1 km długości, 7 przystanków i przechodzi kilkadziesiąt metrów pod powierzchnią Wisły. A koszt? Władze stolicy zapewniają, że orientacyjny koszt całkowity projektu to 5,92 mld złotych.
Większość polskich mediów zignorowała informację o ogłoszeniu najnowszego studium wykonalności podmorskiego tunelu kolejowego mogącego połączyć stolicę Finlandii ze stolicą Estonii. Miałby on – podały media pozostałych państw nadbałtyckich – 50 km długości, kosztowałby od 9 do 13 mld EUR a w najgłębszym miejscu przechodził 220 metrów poniżej poziomu morza (wg zeszłorocznego studium miałby – w zależności od wyboru trasy – od 70 do 85 km). Dziś Helsinki łączy z Tallinem komunikacja promowa, więc tunel znacznie przyspieszyłby ruch pociągów na tej ważnej trasie.
Policzmy:
6,1 km za 5,92 mld zł (przy dzisiejszym kursie 4,1292 PLN/EUR) = ok. 235 mln EUR za 1 km centralnego odcinka II linii warszawskiego metra.
50 km za 9 (lub 13) mld EUR = od ok. 180 mln EUR do ok. 260 mln EUR
70 km za 9 (lub 13) mld EUR = od ok. 129 mln EUR do ok. 187 mln EUR
85 km za 9 (lub 13) mld EUR = od ok. 106 mln EUR do ok. 153 mln EUR
za 1 km podmorskiego tunelu kolejowego Finlandia-Estonia.
Komentarze
09-03-2015 [23:16] - Docent zza morza | Link: Przecież wiadomo, że III RP
Przecież wiadomo, że III RP powołano do "sprywatyzowania" wszystkiego i "zagospodarowania" wszelkich funduszy publicznych.
Dlatego buduje się drogo, niestarannie i długo by wyszarpnąć jak najwięcej publicznej kasy.
Na szczęście szykują się nam duże zmiany w świadomości rodaków - i to już w najbliższych tygodniach, bo wiosna będzie kolejnym etapem upadku III RP - rozpoczętego przed pięciu laty pod Smoleńskiem.
Polecam: http://prognozydocenta.salon24...
Pozdrawiam.
18-01-2016 [20:55] - Marcin Gugulski | Link: p.s. Ministrowie transportu
p.s.
Ministrowie transportu Finlandii i Estonii podpisali umowę o budowie podmorskiego tunelu między Helsinkami i Tallinem.
[link: http://www.rp.pl/Transport/301...