Most z dymem II, czyli na co pójdzie nasze 500 milionów…

Do wczoraj warszawski ratusz „bardzo wstępnie” oceniał, że koszt naprawy Mostu Łazienkowskiego „może sięgnąć” wałęsowskich „100 milionów”, od dziś mówi się już, że może to być remont generalny, którego „koszty mogą przekroczyć 500 milionów”.
A ile to jest dziś pięćset milionów (a wczoraj: sto milionów) złotych? W budżecie m.st. Warszawy na 2015 rok podobnej wielkości kwoty przewidziano m.in. na:
560.213.156 zł – wydatki bieżące Mokotowa (najludniejszej z warszawskich dzielnic)
551.071.927 zł – wszystkie wydatki bieżące miasta na pomoc społeczną
534.561.102 zł – wydatki bieżące miasta na gospodarkę komunalną i ochronę środowiska”
521.162.995 zł – wydatki bieżące miasta na utrzymanie porządku i czystości
512.255.136 zł – wydatki majątkowe miasta na lokalny transport zbiorowy
491.109.350 zł – wydatki bieżące na funkcjonowanie Urzędu m.st. Warszawy
480.509.249 zł – dotacje miasta dla jednostek sektora finansów publicznych (domów kultury, teatrów, bibliotek, muzeów, cmentarzy itd. )
444.301.086 zł – wydatki miasta na projekty realizowane ze środków pochodzących z UE i środków pochodzących z innych źródeł zagranicznych podlegających zwrotowi
443.900.000 zł – wydatki bieżące miasta na Metro Warszawskie (zakup usług komunikacji miejskiej)
439.734.133 zł – wydatki bieżące miasta na prowadzenie przeszkoli publicznych i innych form wychowania przedszkolnego
432.680.163 zł – wydatki na zadania inwestycyjne realizowane przez wszystkie warszawskie dzielnice
432.118.684 zł – wydatki bieżące miasta na drogi i mosty
itd.

* * *

108.053.155 zł – wydatki miasta w sferze rekreacji, sportu i turystyki
107.947.507 zł – wydatki miasta na utrzymanie i remonty dróg powiatowych
104.130.932 zł – wydatki miasta na modernizację ciągu ulic Marsa – Żołnierska (odcinek węzeł Marsa - granica miasta)
99.863.000 zł – wydatki miasta na prowadzenie działalności kulturalnej przez teatry (w tym 98.363.000 zł dotacji podmiotowej dla 18 teatrów miejskich)
98.962.000 –wydatki miasta na oczyszczanie miasta (w tym 64.822.000 zł na zimowe oczyszczanie ulic)
97.063.189 zł – przychody miasta „z różnych opłat” (w tym 71.992.722 zł za płatne parkowanie)
94.170.539 zł – wydatki miasta na budowę ul. Nowolazurowej na odcinku od Al. Jerozolimskich do trasy AK (zadanie b. odcinek od ul. ks. Juliana Chróścickiego do ul. Połczyńskiej)
itd.

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika NASZ_HENRY

18-02-2015 [17:21] - NASZ_HENRY | Link:

Mostu za 100 mln straż miejska nie pilnowała. W tym czasie pilnowała całodobowo „Tęczę” za 100 tys zł ;-)

Obrazek użytkownika Marcin Gugulski

20-02-2015 [15:44] - Marcin Gugulski | Link:

Fakt.

P.S.
(PAP) Uszkodzenia Mostu Łazienkowskiego są dość poważne, konieczna jest wymiana jego konstrukcji - może to kosztować 100 - 130 mln zł - poinformowała prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz - Waltz.
Prezydent stolicy poinformowała na konferencji prasowej, że wykonane dotychczas ekspertyzy pokazały, iż uszkodzenia mostu po pożarze są poważne, a wymiana jego konstrukcji będzie najszybszym i tańszym rozwiązaniem niż remont obecnej. Dodała, że ruch na moście może być przywrócony za kilka lub kilkanaście miesięcy.
- Wyremontowany most, jeśli go wyremontujemy, będzie mieć trwałość 100 lat. Koszt szacujemy na od 100 do 130 mln zł - dodała.
- Najlepszym rozwiązaniem, najszybszym i w sumie najtańszym jest wymiana całej konstrukcji stalowej. Nie ruszamy podpór, są w dobrym stanie - powiedział prof. Henryk Zobel, dziekan wydziału inżynierii lądowej Politechniki Warszawskiej.
Przypomniał, że mostem jeździło 130 tys. pojazdów na dobę. Zaznaczył, że konstrukcja jest wyeksploatowana tak, że gdyby nie wymieniano jej obecnie, trzeba by to zrobić najdalej za 10-15 lat.
Prezydent stolicy poinformowała, że wykonane dotychczas ekspertyzy pokazały, iż uszkodzenia mostu po pożarze są poważne, a wymiana jego konstrukcji będzie najszybszym i tańszym rozwiązaniem niż remont obecnej. Dodała, że ruch na moście może być przywrócony za kilka lub kilkanaście miesięcy.