Czego nie dowiecie się z mediów zajętych Timmermansem...

...Tuskiem  i szlochem ałtorytetów. Nie mają nic do gadania!

4.03.2017, Szczecin (PAP) - Projekt ustawy ws. budowy lub przebudowy toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m wpłynął już do Sejmu. Jak wskazał rząd, który przygotował tę propozycję, pogłębienie do 12,5 m toru wodnego ma strategiczny charakter dla gospodarki i bezpieczeństwa państwa.
Z kolei dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście inwestycja oznacza większe przeładunki i rozwój.
Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m jest niezbędne dla rozwoju portów morskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej - podkreślili autorzy rządowego projektu ustawy. Dzięki przepisom ustawy, którą skierowano do Sejmu, etap proceduralny związany z inwestycją ma być krótszy o sześć miesięcy.
Prognozy, którymi dysponuje zarząd, mówią, że w porcie Szczecin w 2030 r. bez pogłębionego toru wielkość przeładunków wyniesie nieco powyżej 10 mln ton, czyli mniej więcej tyle, ile obecnie. Przy pogłębionym torze wodnym do 12,5 ten wolumen rośnie, osiągając wartość, w zależności od źródła od 14 mln ton do nawet 17 mln, z dalszą perspektywą wzrostu.
Pogłębiony tor wodny to nie tylko obsługiwana większa masa towarowa, ale także impuls do rozwoju i budowy kolejnych terminali w szczecińskim porcie. To także nowi inwestorzy w porcie oraz dodatkowe miejsca pracy w mieście i regionie.
W ubiegłym tygodniu podpisano umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, na mocy której Zarząd Portów otrzyma ponad 163 mln zł kredytu. Pieniądze dopełnią finansowanie sześciu dużych przedsięwzięć w portach w Szczecinie i Świnoujściu.
 
5.03.2017, Katowice (PAP) - Terminal logistyczny w Sławkowie (Śląskie), gdzie kończy się wiodący ze wschodu szeroki tor kolejowy, zakłada w tym roku ponad 25-procentowy wzrost liczby przeładowywanych kontenerów. Prognozowany rozwój to efekt nowych połączeń kolejowych, obsługiwanych przez terminal.
Euroterminal w Sławkowie k. Dąbrowy Górniczej to najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy. Linia o szerokim rozstawie toru (1520 mm) styka się tu z linią normalnotorową (1435 mm). Operatorem obiektu jest spółka Euroterminal Sławków, należąca do katowickiej Grupy CZH - jednej z firm z portfela Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP).
"Euroterminal Sławków w ciągu ostatnich lat dostosował się do tej sytuacji, rozwijając i wpisując się w korytarz transportowy Północ-Południe. Obecnie świadczone są usługi dla istniejących połączeń w relacji Gdańsk-Sławków oraz Sławków-Maddaloni we Włoszech. W ostatnim czasie widać ożywienie w tych relacjach, co skutkuje zwiększoną ilością obsługiwanych pociągów" - powiedział PAP prezes należącej do Grupy CZH spółki Euroterminal Sławków Jakub Styczeń.
Docelowo uruchomione w niedzielę nowe połączenie z Niemcami ma pomóc terminalowi w otwarciu szlaku na Wschód, przy wykorzystaniu szerokiego toru, dzięki któremu możliwa będzie obsługa tranzytu z Europy zachodniej na Ukrainę, do Kazachstanu, Rosji i innych krajów.
Przedstawiciele terminalu wskazują, że dzięki swojemu unikalnemu położeniu, na splocie szerokiego toru oraz toru kolejowego o standardach europejskich, Euroterminal Sławków może uczestniczyć w transporcie ładunków koleją między Europą a Azją - przede wszystkim Chinami. Jako część tzw. nowego jedwabnego szlaku terminal mógłby być punktem przeładunkowym nawet dla kilkuset pociągów rocznie.
Prezes Grupy CZH przypomniał, że rządowa Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju przewiduje w perspektywie trzech lat wzrost przeładunków intermodalnych co najmniej o 30 proc., co przekracza obecne zdolności logistyczne w Polsce. "Zaletą terminalu w Sławkowie jest ogromny potencjał pod kolejne inwestycje w infrastrukturę w obszarze transportu międzynarodowego, regionalnego, a także w zakresie przewozów intermodalnych w relacjach międzykontynentalnych" - powiedział Gorszanów, przywołując projekt nowego jedwabnego szlaku.

5.03.2017, Warszawa (PAP) - Prezydent Andrzej Duda podpisze w poniedziałek akt ratyfikacyjny europejskiego porozumienia w sprawie głównych śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym (AGN). Nowe przepisy umożliwią występowanie o unijne środki na inwestycje służące poprawie żeglowności na rzekach.
Porozumienie ma przyczynić się do rozwoju międzynarodowego transportu na śródlądowych drogach wodnych w Europie. Zobowiązuje Polskę do dostosowania naszych głównych szlaków wodnych do co najmniej czwartej klasy żeglowności. Klasa ta oznacza, że głębokość tranzytowa na szlaku musi wynosić minimum 2,5 m.
Przez Polskę przebiegają trzy międzynarodowe szlaki wodne: droga wodna E-30, łącząca Morze Bałtyckie z Dunajem w Bratysławie, obejmująca na terenie Polski rzekę Odrę, od Świnoujścia do granicy z Czechami; droga wodna E-40, łącząca Morze Bałtyckie w Gdańsku z Dnieprem w rejonie Czarnobyla i dalej przez Kijów, Nową Kachowkę i Chersoń z Morzem Czarnym, obejmująca na terenie Polski rzekę Wisłę od Gdańska do Warszawy, rzekę Narew oraz rzekę Bug do Brześcia; droga wodna E-70, łącząca Holandię z Rosją i Litwą, na terenie Polski obejmująca Odrę od ujścia kanału Odra-Hawela do ujścia Warty w Kostrzynie, drogę wodną Wisła-Odra oraz od Bydgoszczy dolną Wisłę i Szkarpawę lub Wisłę Gdańską.
 
Polskie drogi wodne, po uzyskaniu standardu określonego w AGN, będą mogły stać się docelowo elementami transeuropejskiej sieci transportowej TNT. Obecnie, poza 97-kilometrowym fragmentem w dolnym odcinku Odry, polskie śródlądowe drogi wodne nie są elementem transeuropejskiej sieci.

WNIOSEK?
Polska rozwija się pełną parą, a nasze położenie gwarantuje nam silną pozycję międzynarodową: Tusk był niezbędny, by to inni korzystali.
Się skończyło!

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika Wiśtawio

05-03-2017 [22:56] - Wiśtawio | Link:

Dlaczego niema tematu w TV.na wszystkich możliwych kanałach TVP?

Obrazek użytkownika eska

06-03-2017 [01:32] - eska | Link:

Bo "nasi" są równie głupi jak "nie nasi". O czym piszemy już od dawna, ale - jak widać - im to nie przeszkadza.

Obrazek użytkownika gorylisko

06-03-2017 [17:27] - gorylisko | Link:

a profesor Kieżun jest nasz czy nie masz ?

Obrazek użytkownika xena2012

06-03-2017 [06:32] - xena2012 | Link:

czy o tak waznych przedsięwzięciach powinniśmy dowiadywac się z blogu? A gdzie debata telewizyjna? Co ja oiszę to powinny być debaty! Zajmujemy się wszystkim tylko nie  tym co wazne.Przykłady? Wielka burza w mediach,bo prezydent zjadł w piątek pomidora wyglądajacego jak kiełbaska albo wziął udział w Maratonie narciarskim,Kaczyńskiemu rozwiazała sie sznurówka i o zgrozo jest posiadaczem kota.Takimi to problemami żyje Polska.

Obrazek użytkownika Czesław2

06-03-2017 [06:46] - Czesław2 | Link:

80% "społeczeństwa" interesuje tylko kot i piwo. Spojrzyj Pani na przeciętnego sąsiada. Dostają to, co chcą. demokracja, to rządy "ludu". Lud potrzebuje tylko igrzysk i chleba w płynie.

Obrazek użytkownika Stoczniowiec

06-03-2017 [08:18] - Stoczniowiec | Link:

pkt 1. Pogłębienie toru wodnego było wnioskowane (nie pamiętam przez kogo - może zarząd portu Sz-Ś?) już za platformy, ale wtedy zażądano jakiś uzasadnień. Sprawę odpuszczono, bo te żądanie uzasadnienia samo w sobie jest absurdalne - uzasadnij dlaczego chcesz się rozwijać...
A z lokalnej perspektywy - tak, nowe miejsca pracy. Dla ukraińców. Są ich tu takie ilości, że niedługo więcej będzie w sklepach klientów gadających po 'rusku' niż po niemiecku :) Na placu zabaw ukraińce, na budowie ukraińce, idziesz nad jezioro - banda ukraińców. Sąsiad w bloku - ukrainiec, właśnie przyjechał do niego kolejny. Bezrobotny/bezdomny skarżył mi się że nie wzięli go na sprzątanie w hotelu (można zjeść resztki z restauracji) bo zatrudniają ukraińców...

Obrazek użytkownika gorylisko

06-03-2017 [17:28] - gorylisko | Link:

to co pan proponujesz ? strzelać ?