Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Dawid Wildstein - Michnik na miarę naszych możliwości :)))
Wysłane przez elig w 01-04-2014 [19:32]
Dziś 1 kwietnia - Prima Aprilis. Dlatego też w głowie człowieka lęgną się myśli zabawne i absurdalne. Dopadło to i mnie, gdy czytałam w "Polsce Niepodległej" artykuł Jerzego Wasiukiewicza "Lewactwo przejęło "Frondę"?". Autor dokumentnie obsmarował w nim Dawida Wildsteina, dowodząc, iż udaje on prawicę i zwodzi czytelników, a pisze otwarcie lewicujace teksty.
Zaświtała mi wtedy w głowie dośc osobliwa idea i postanowiłam porównać Adama Michnika i Dawida Wildsteina. Obaj pochodzą wprawdzie z polsko-żydowskich rodzin, ale na pierwszy rzut oka widać głównie różnice miedzy nimi. Michnik zawsze uchodził za lewicowca, a Dawid Wildstein "robi za prawicowca". Ojciec Michika był agentem NKWD, a Dawid Wildstein ze swojego ojca może być dumny, jest nim bowiem Bronisław Wildstein, znany pisarz i publicysta. Michnik się spolonizowal, a Dawid Wildstein kultywuje tradycję i wiarę żydowską.
W ich postawach widać jednak równiez znaczące podobieństwo. Obaj żyją w strachu przed polską endecją, antysemityzmem i ciemnogrodem. U Michnika strach ten zdominował całe jego życie polityczne, doprowadzil do sojuszu z komunistami oraz uznania Jaruzelskiego i Kiszczaka za ludzi honoru /na zasadzie - wszystko lepsze niż polski nacjonalizm/. U Dawida Wildsteina nie przybiera to tak karykaturalnych form, ale tez jest widoczne.
W 2011 odciąl się /TUTAJ/ od Marszu Niepodległości, w styczniu 2013 napisal list oskarżający Rafała Ziemkiewicza o antysemityzm /TUTAJ/. a w lutym 2013 wziął udział w dyskusji z Robertem Winnickim i Krzysztofem Bosakiem w redakcji "Gazety Polskiej" /patrz - /TUTAJ//. Również i w niej próbował "wrobić" swych adwersarzy w antysemityzm. Poległ jednak sromotnie.
Potęga Michnika wyrosła wskutek przejęcia przez niego "Gazety Wyborczej". Również Dawid Wildstein stara się rozszerzyć swe wpływy w mediach. Niedawno wespól z kumplami opanował kwartalnik "Fronda". Oto fragment artykułu Wasiukiewicza:
"Według relacji znajomego Samuel Pereira skonsultował się z Dawidem Wildsteinem (pomysłodawcą stworzenia tej nieformalnej grupy), a ten postanowił, że logo Starbucka zostaje.".
Dawid Wildstein jest też zastępcą szefa działu publicystyki "Gazety Polskiej Codziennie". Podobnie jak Michnik nie odznacza się on nadmierną odwagą osobistą. Michnik stracił wielką polityczna szansę, gdyż nie przyszedł na słynny wiec 8 marca 1968 /a i tak go komuniści zamknęli/. Podczas słynnej debaty o Żydach w Klubie Ronina /mój opis - /TUTAJ//, gdy przyszła pora na pytania z sali, Dawid Wildstein nagle oświadczył, że musi coś załatwić w redakcji i po prostu uciekł.
Oczywiście nie można posuwać się za daleko z tą analogią. W latach 90-tych Michnik był wielkim potężnym rekinem grasującym na polskiej scenie politycznej. W porównaniu z tym, Dawid Wildstein to mała płotka. Ale i z niewielkiej rybki może z czasem wyrosnąć ogromny, groźny i zębaty stwór :)))
Komentarze
01-04-2014 [22:04] - Homofob i Rasista | Link: Dawid, nie jest swina a
Dawid, nie jest swina a Michnik jest...
Co do odwagi...? Dawid na Majdanie byl w centrum akcji, a tam gineli ludzie...nie bylo na to wielu chetnych dziennikarzy.
02-04-2014 [00:48] - Krystyna R-M | Link: DOKŁADNIE, NIE JEST... ELIG
DOKŁADNIE, NIE JEST... ELIG albo się myli albo podpuszcza czytelników - otóż tuż przed dyskusją w Klubie Ronina, po powitaniu, gospodarz spotkania ZAPOWIEDZIAL, że Dawid będzie MUSIAŁ wyjść wcześniej... Bzdety to sobie pozostaw ELIGu na inne okazje! A wogóle porównywanie Dawida do AaaaaMichnika to prymaaprilisowe zagranieELIGa? - wolę tak to rozumieć.
02-04-2014 [01:59] - elig | Link: Oczywiście, że podpuszczam
Oczywiście, że podpuszczam Czytelników. Prima Aprilis to Prima Aprilis. Staram się jednak uniknąć rzeczy zbyt łopatologicznych, takich jak informacja "marszałek Kopacz idzie na emeryturę". Lepiej jest, gdy Czytelnicy sami się zastanowią, ile w mojej notce prawdy, a ile przesady.
02-04-2014 [01:54] - elig | Link: Wasiukiewicz najostrzej
Wasiukiewicz najostrzej krytykuje właśnie te raporty z Kijowa, zarzucajac im jednostronność i przesadne uwielbienie Majdanu.
02-04-2014 [02:05] - Homofob i Rasista | Link: Chlopak mlody i
Chlopak mlody i niedoswiadczony jeszcze...za komuny nie zyl...
02-04-2014 [10:07] - Józef Darski | Link: Krytykuje, bo chciałby o
Krytykuje, bo chciałby o banderowcach, Wołyniu i zagrożeniu Polski ze strony Ukrainy - jak to neoendek ruskiego nurtu. A jak na Prima Aprilis to żart nie na miejscu. Już nie kwestia prawdy tylko smaku.
02-04-2014 [12:00] - elig | Link: Smaki bywaja różne. Z tym
Smaki bywaja różne. Z tym Prima Aprilis nie wiadomo co robić, wice typu "UFO wylądowało w Grodzisku" wywołują już tylko ziewanie. Wiadomo,że porzadne kłamstwo musi zawierać dużą dozę prawdy. Wtedy jednak zawsze ktoś się obrazi, tak jak Donald Tusk, który pozwał do sądu Jerzego Urbana za zeszłoroczny żart primaaprilisowy.
02-04-2014 [01:26] - krzych311 | Link: Michnik z polsko-żydowskiej
Michnik z polsko-żydowskiej rodziny? Przed wojną jego rodzina działała w komunistycznej jaczejce zachodniej Ukrainy, dyżurnymi Polakami stali się po wojnie mordując polskich patriotów.
02-04-2014 [01:52] - elig | Link: Tak było z rodziną ze
Tak było z rodziną ze strony ojca. Co do matki, to poza kłamliwym podręcznikiem trudno jej coś zarzucić.
02-04-2014 [02:03] - Homofob i Rasista | Link: Przeciez mama byla
Przeciez mama byla 'wykladowca' w szkole UBekow? To malo?
Mozna sie z Dawidem W zgadzac lub nie ale poki co chlopak jest bez zarzutu, nikt mu swinstwa nie udowodnil.
02-04-2014 [12:02] - elig | Link: Żadnego świństwa mu nie
Żadnego świństwa mu nie zarzucałam.
02-04-2014 [08:49] - Zyndramek | Link: Sam Józef Orzeł mianował
Sam Józef Orzeł mianował Dawida W. korespondentem wojennym w Klubie Ronina.
Adam Michnik nigdy nie probował być takim dziennikarzem, nie mówiąc o tym, by ktoś uczciwy chciał go do jakiejś godności mianować.
02-04-2014 [12:44] - Janko Walski | Link: A to mnie Pani zadziwiła. Z
A to mnie Pani zadziwiła. Z p. Dawidem można się nie zgadzać, ale zawsze można liczyć na rozmowę z nim istotną. Podobnie jak w przypadku Ojca argumenty kształtują jego poglądy a nie poglądy argumenty, jak to jest w przypadku większości gwiazd medialnych, niestety włącznie z Michalkiewiczem, Ziemkiewiczem i ostatnio objawionym w tej grupie ks. Isakowiczem-Zaleskim. Wszystkie uwagi, którymi obrzuciła Pani pana Dawida są delikatnie mówiąc dyskusyjne, ale nie będę wchodził w tej chwili w to. Chciałem tylko zwrócić uwagę na uwłaczający p. Dawidowi sam fakt porównywania z Michnikiem. Jeśli nie będziemy potrafili odróżniać pereł od g. to zawsze będziemy żyli w tym w czym żyjemy: w totalnym absurdzie.
02-04-2014 [18:09] - elig | Link: Przecież Prima Aprilis to
Przecież Prima Aprilis to właśnie jest święto absurdu. Napisałam zresztą:
"Dziś 1 kwietnia - Prima Aprilis. Dlatego też w głowie człowieka lęgną się myśli zabawne i absurdalne. (...) Zaświtała mi wtedy w głowie dość osobliwa idea i postanowiłam porównać Adama Michnika i Dawida Wildsteina.".
To tylko Donald Tusk pozwał Jerzego Urbana do sądu za zeszłoroczny kawał primaaprilisowy na swój temat. Dostarczył tym Urbanowi niezłej rozrywki. Uważam, iż nie należy naśladować Tuska i brać zbyt poważnie tekstów napisanych 1 kwietnia :)))
02-04-2014 [20:29] - Janko Walski | Link: Przyjmijmy, że mój komentarz
Przyjmijmy, że mój komentarz także był żartem w takim razie.