Bomby w samolotach, część –II- Libia i Smoleńsk

JAN ZUCHOWSKI: Nie tylko bomba potrafi rozszarpać samolot.

Link do części I: http://www.obiektywnie.com.pl/artykuly/bomby-w-samolotach-czesc-i.html

Libia 2011r. Wystrzelony pocisk z innego samolotu, lub rakieta z ładunkiem wybuchowym - zniszczą zupełnie podobnie każdy obiekt latający w powietrzu. Widzieliśmy to niejednokrotnie podczas walk w Libii. Dla moich obecnych rozważań, nie jest istotne kto i do kogo strzelał. Ja tylko porównuję, ile z te-go pięknego nowoczesnego myśliwca zostało po zestrzeleniu go i upadku na ziemię. Widzimy setki drobnych rozszarpanych części, ci ludzie też są zdziwieni, nie trzeba być żadnym „specjalistą od katastrof lotniczych” - wystarczy tylko patrzeć.. .!

Cofnijmy się do II Wojny Św. Jest 26 sierpień 1940 r. niemiecki bombowiec typu Dornier-17, pełen bomb leci zrzucić je nad Anglię. U samych wybrzeży, jego silnik zostaje przestrzelony kulami myśliwca, przestaje pracować (jego bomby nie wybuchły!) i pilot musi wodować, udaje się mu to znakomicie, ale szybkość z jaką to robi jest tak duża, że wbija się w piasek dna morskiego, który go całkowicie przykrywa, dlatego przez wiele lat był niewidoczny dla nurków przeszukujących dno morza po wojnie, gdy starano się oczyścić je z „pozostałości”. Dopiero badanie dna morza przy pomocy echosondy, pozwoliło zobaczyć cały nieuszkodzony samolot, a nawet wykonać kolorowe zdjęcie. Leży w pobliżu Kent... Samolot jest nieuszkodzony czyli nierozszarpany na setki/tysiące drobnych części, mimo, że to był bombowiec załadowany bombami! Jest w bardzo dobrym stanie i Muzeum Brytyjskie chce go odkopać i zabrać na wystawę. Należy to uznać za bardzo dobry szkoleniowy pomysł dla wszelkich wycieczek, w tym zagranicznych, oby i z Polski też ! (Sv.D. z 2011.0410).

http://www.obiektywnie.com.pl/artykuly/bomby-w-samolotach-czesc-ii-libia-i-smolensk.html

Smoleńsk – 2010.04.10. Moja interpretacja zdjęć jakie chyba wszyscy widzieliśmy, jest następująca:

Foto-1: - widać zapasowe/awaryjne wyjście, gładko wygięte (ile trzeba użyć atmosfer by je tak wygiąć-?), lakier jest spalony a gruba na kilkanaście mm szyba jest matowa (jakiej temperatury trzeba użyć by tego dokonać-?), oderwana prawa noga od kolana do połowy podudzia jest spalona, następnie oparzona i but jest zdjęty, oraz niewidoczny (jakiej temp. i ciśnienia należy użyć, by tego dokonać i w jakim czasie -?).

Foto-2: - w środku i nieco wyżej, widzimy tułów z urwanym w połowie prawym ramieniem, na prawo widzimy resztę tej ręki z palcami, na lewo i niżej widać głowę i spuchnięte (sparzone-?) palce lewej dłoni, dookoła porozrywane lub rozszarpane części samolotu, ale u dołu zdjęcia jest część fotela, (pytania są podobne jak wyżej o ciśnienie wewnętrzne i  temperaturę potrzebne do takich zniszczeń -).

Foto-3: - widać wyraźnie jakieś 2 plastikowe części ( w tym rozważaniu nie jest istotne skąd one pochodzą), pytanie jest do jakiej temp. należy podgrzać plastyk i ile użyć ciśnienia, by go tak uformować-? Moja odpowiedź jest: temp. 300-350’C a ciśnienie 2,5 Bara, (każdy może to sprawdzić wystukując w Internecie hasło: wtryskarka, warunki pracy, plastik), co rodzi następne pytanie - jak taka temp. i ciśnienie mogły powstać lub wyzwolić się w lądującym samolocie ze średnią szybkością 170-180 km/godz.-?

Foto-4: - jeżeli przyczyną tej tragedii była brzoza, to dlaczego widać części wraku samolotu przed oraz za tą brzozą, a ona sama stoi bez utraty najmniejszej gałązki, ona powinna być skoszona! – chyba, że te części były rozerwane nad nią, i spadły z góry, wtedy jest to logiczne; dodatkowo widać potężne części samolotu rozerwane z kołami do góry-?;  pytanie jest - jaka siła jest potrzebna do rozerwania konstrukcji i poszycia samolotu na tysiące części-? to przecież nie problem, by wyliczyć te dane i zapytać czy mogły one powstać podczas podchodzenia do lądowania i  upadku na podmokły  z rzadka zadrzewiony, pełen krzaków  grunt…

Foto-5: - wśród rozerwanych części samolotu,  widać  wyraźnie gładko wygięte blachy na zewnątrz!

               - pytanie jest skąd działała ta siła która to „bojowe zadanie” wykonała-?

Bomba - to materiał wybuchowy + zapalnik,

             - niszczy obiekt energią wybuchu, razi odłamkami lub wywołuje pożar,

             - jest nie jeden rodzaj bomby, najnowszy typ to termo-baryczna (paliwowo-powietrzna),

             - jeżeli taka jest zastosowana do zniszczenia jakiegokolwiek obiektu, to słychać…

Dwa wybuchy: - pierwszy: zapalnik rozrywa skorupę bomby i rozpyla ładunek wybuchowy, w powietrzu samolotu, np. trotyl w postaci aerozolu..,

              - drugi: po kilku milisekundach! 2 zapalnik powoduje eksplozję tego rozpylonegoaerozolu,

              - siła takiej bomby: 100kg bomby termo-barycznej ma siłę = 1’200 kg trotylu !

1970.08.26 - podczas próby porwania samolotu AN-24 lecącego z Katowic do Warszawy zdetonowano na pokładzie KOSTKĘ trotylu, rannych było 28 osób, katastrofy nie było, samolot wylądował…

USA – wykonano tam eksperymentalnie, kontrolowany wybuch bomby w samolocie Boeing-720, > Controlled Impackt Demonstration-Boeing720<, czy efekty nazwiemy rozrywaniem czy rozszarpaniem go przy użyciu tej bomby - będzie to już spór czysto semantyczny…

Bardzo proszę wszystkich PT Czytelników, by te proste pytania techniczne stawiać „wybitnym specjalistom” na spotkaniach, lub w listach do redakcji różnych gazet. Odpowiedzi na nie nurtują miliony Polaków.  Tłumaczenie, że gen. wypił 1 kieliszek, lub, że była „presja” i to mogło spowodować rozszarpanie samolotu na tysiące drobnych części… nie jest dziecinne ani śmieszne, ale typowo – agenturalne i antypolskie!  Brak odpowiedzi na podobne pytania - będzie mieć podobnie katastrofalne następstwa dla Polski w niedalekiej już przyszłości. Nikt z nas Polaków nie powinien - pozwolić nikomu dać się oszukiwać!  Tu nie chodzi o jakieś teorie – tylko o prawdę zbadaną naukowo i wyciągnięcie wniosków na przyszłość, by nie stracić następnych… Przywódców.

 Jan Zuchowski  dr n med.

PS. - podczas każdej ponownej sekcji Ofiar Smoleńskich zalecam badanie pęcherzyków płucnych - były rozerwane czy nie - ?   …podobnie błona bębenkowa w uchu - ?

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika Leszek Witkowski

09-11-2012 [21:17] - Leszek Witkowski | Link:

Kieruje je do komisji ministra Millera, a wlasciwie do niego samego.
1.Uprzejmie prosze mi wyjasnic o ile stopni musi sie obrocic samolot o ponad 35 metrowej rozpietosci skrzydel, po
uderzeniu w drzewo na wysokosci 6 metrow, tak by jego oba skrzydla upadly kolami do gory z lewej strony od osi lotu, a przednie kola wyladowaly w normalnej pozycji?
Zakladajac, ze obrot samolotu rozpoczyna sie pochyleniem na lewe skrzydlo, a rufa laduje tylem do przodu.

2. Uprzejmie prosze mi wyjasnic co zostanie z drzewa, jezeli uderzy Pan w niego samochodem o wadze 80 ton przy szybkosci 280 km/godz ?

3. Uprzejmie prosze mi wyjasnic jakim prawem, dysponujac tak zaskakujaca wiedza, zostal Pan przewodniczacym komisji sledczej ?

Obrazek użytkownika NASZ_HENRY

15-11-2012 [11:17] - NASZ_HENRY | Link:

z ruska ręczną wyrzutnią "Trzmiel" aby tak zmasakrować samolot. Dobra robota ;-)