Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Kurski – Hofman 1:0
Wysłane przez Ewaryst Fedorowicz w 03-05-2012 [20:17]
Panowie Kurski i Hofman mają wg mnie wiele cech wspólnych:
są, jak na polityków tzw. „młodego pokolenia” przystało, skrajnie cyniczni, ideowi, że tak to określę, w sposób użytkowy i są w stanie zrobić dla kariery wiele, a nawet jeszcze więcej.
Jedyną różnicą między nimi jest to, że Pan Kurski jest inteligentny.
I dowód na to mieliśmy dzisiaj:
Taki idiotyzm, jak wezwanie do bojkotu Euro na 2012 w obronie aferzystki (taka prawda – aferzystki) Tymoszenko, mógł powstać tylko w głowie najdelikatniej rzecz ujmując, niemądrej.
Bo Tymoszenko nie jest zwykłą przekręciarą – jest mega przekręciarą, co oczywiście, w dzisiejszej Europie nobilituje.
Przekręty ukraińskie można porównać spokojnie z polskimi: podobna skala – podobna bezkarność.
Dostała za nie 7 lat, a równie dobrze mogłaby dostać 17 czy 27 i też by nie było za dużo.
Owszem – sadzanie przekręciarza do więzienia, w przypadku, gdy jest on/ ona politykiem, jest nie tylko nieeleganckie, ale wręcz świętokradcze:
przecież za mega przekręty dostaje się stanowiska eurokomisarzy, premierów, no – prezesów banków w najgorszym razie.
Zgoda, że z brukselskiego punktu widzenia Janukowycz popełnił jeszcze większe przestępstwo, niż Tymoszenko:
złamał tabu – ośmielił się posadzić osobę nietykalną, chronioną nieformalnym, międzynarodowym immunitetem.
No, bo czy ktoś przy zdrowych zmysłach ośmieliłby się posadzić do mamra jakiegoś polskiego premiera, i to za gazowy kontrakt? Hm?
To prawda, że Janukowycz sam jest podobnie jak Tymoszenko umoczony, ale on się nie umoczył na modłę za przeproszeniem demokratyczną, więc o co, że tak to elegancko określę - biega?
Z polskiej (a przynajmniej mojej polskiej) perspektywy, widać jeszcze jeden powód, dla którego trzeba być niespełna rozumu, żeby próbować znaleźć się w głównym europejskim nurcie, popierając patronkę rezunów spod znaku UPA.
To jej partia fundowana jest na tradycji OUN-UPA. To politycy jej partii tępią każdy przejaw polskości w Galicji Wschodniej i na Wołyniu.
PiS ma już na swoim koncie romans z brunatną Ukrainą, w postaci Juszczenki, który tytuły bohaterów Ukrainy nadał oberrezunom Banderze i Szuchewyczowi.
A ten wstrętny Janukowycz te tytuły – anulował.
Czy mam rozumieć, że PiS naprawdę stawia na Ukrainie na strategiczny alians z pogrobowcami UPA czy jest to tylko zwykły, bezideowy, polityczny cynizm ?
Moja rodzina pochodzi z Kresów: z Podola i Wołynia.
Zapłaciła za swoje trwanie przy Polsce i polskości cenę najwyższą: zsyłki, upowskie pogromy, rozwałki nie wiadomo gdzie, wynarodowienia, śmierć po wcieleniu do Armii Czerwonej - ja w rezultacie grobów rodzinnych w dzisiejszej Polsce prawie nie mam.
Środowiska kresowe są (jeszcze) dość liczne, a w najbliższych wyborach (kiedy by one nie były), liczył się będzie każdy głos.
Nie warto zatem bronić skorumpowanej brunatnej Julii, bo Ziobro, choć znokautowany ciężko pod Belwederem, jeszcze te głosy podbierze.
Trafne dzisiejsze oświadczenie Kurskiego (bo przecież nie Ziobro je wymyślił i napisał) , kontrujące deklarację PiS jest tego pierwszym sygnałem.
Komentarze
03-05-2012 [20:44] - Supertramp (niezweryfikowany) | Link: hm
Trzeba przeanalizować za i przeciw nim napisze się coś tak kategorycznego. Jest sporo argumentow za tym, że Kaczyński dobrze zrobił, a myślimy o Polsce, nie o Tymoszenko. Nie wiem czy Kurski jest inteligentny, a Hofman nie, nie wiem też czy nie jest na odwrót. Najprawdopodobniej obaj są inteligentni. Pan cierpi na przypadłość polegającą na tym, że inteligentny jest ten, który wpasowuje się do pańskiej koncepcji. Założył pan, że PiS popełnił błąd, więc Kurski, który to krytykuje jest inteligentny. Ja natomiast mogę nie być inteligentny, ale coraz bardziej przychylam się do zdania Zaremby w wpolityce.pl, że Kaczyński postąpił słusznie.
04-05-2012 [01:24] - Leszek1967 (niezweryfikowany) | Link: Ewaryst jak czytelnik GW
tzn. przed poparciem Kaczyńskiego 64% czytelników za, a po poparciu przez Kaczyńskiego 70% przeciw. Podobnie rzeczoczony Ewaryst, ponieważ Kaczyński popiera, a Kurski skrytykował, a że Ewaryst popiera Solidarna Polskę (z przyczyn intelektualnie trudnych do obrony) więc Kaczyńskiego też krytykuje.
Że Kaczyński ma rację, to już widać po reakcji Komorowskiego, a będzie widać jeszcze lepiej. Czy Ewaryst wtedy odszczeka, że się mylił? - wątpię, bo Ewaryst popiera SP, więc nie o rację tu chodzi, ale o osobiste preferencje - wniosek: Ewaryst jest jak przeciętny czytelnik GW. W swoich wyborach nie kieruje się intelektem, ale towarzystwem
03-05-2012 [21:23] - Andrzej W. (niezweryfikowany) | Link: Autor
Sądzę, że za jakiś czas zweryfikuje Pan swoją opinię.
Zgadzam się z Pańską oceną carycy Julii.I tylko w tym
Bo myślę jednak, iż w tym posunięciu Jarosława Kaczyńskiego bardziej o Polskę chodzi (co już zauważył poniżej Supertramp).
Sądzę też, iż w jakiejś mierze zadziałała tu rycerskość Jarosława (bić się powinni wyłącznie faceci). Takie moje zdanie.
Wątpię, aby Ziobro i Kurski zyskali, plasując się po jednej stronie z Tuskiem i Komorowskim. Nie tylko w tej, ale w jakiejkolwiek sprawie.
03-05-2012 [21:49] - Ewaryst Fedorowicz | Link: @ Supertramp @ Andrzej W
Lekceważenie twardego, ideowego elektoratu zawsze się kończy tak, jak wtedy, gdy okazywało się, że „Gierek był komunistycznym, ale jednak patriotą"” a „Oleksy to lewicowy polityk starszo-średniego pokolenia”:
przerżnięciem wyborów.
A tendencja do dryblowania aż po zadryblowanie się o własne nogi, wydaję się w PiSie tendencją stałą.
03-05-2012 [22:11] - Andrzej W. (niezweryfikowany) | Link: Ewaryst Fedorowicz
"Lekceważenie twardego, ideowego elektoratu zawsze (...)"- to, co Pan dalej napisał , pełna zgoda.
Ale w tej konkretnej sytuacji "lekceważenie twardego, ideowego elektoratu",
TO ROZUMIEM, ŻE TO DO ZIOBRY I KURSKIEGO SKIEROWANE...
bo to oni stracą, sytuując się po stronie grupy rządzącej.
A do mnie przemawia, że to krok pierwszy, a ponadto chodzi wyłącznie o humanitaryzm względem KOBIETY , choĆby i winnej.
P.S.Zobaczymy, jak się syt. rozwinie. Jeśli wg Pańskich przewidywań, przyjdę tu i przyznam rację, jeśli nie, też się przypomnę.
Może być?
03-05-2012 [22:37] - Ewaryst Fedorowicz | Link: @ Andrzej W
Ad PS: OK
03-05-2012 [21:32] - Ksenos (niezweryfikowany) | Link: uuu
No to teraz Pan sobie nagrabił, panie Ewaryście. Oj nagrabił...
A co do pytania o kwestię alians/cynizm - to jest polityka, duża polityka. Z założenia cyniczna, nawet jeśli gęby pełne patriotycznych frazesów. Może nawet zwłaszcza wtedy.
03-05-2012 [21:50] - Ewaryst Fedorowicz | Link: @ Ksenos
Ja sobie nagrabiłem?
Żarty: ja nie startuję w najbliższych (ani żadnych innych) wyborach.
03-05-2012 [21:57] - Ksenos (niezweryfikowany) | Link: jasne
Dla mnie to oczywiste - nie sprawia Pan wrażenia kogoś, kto chciałby się w tym błocie tytłać.
A nagrabił Pan sobie, bo zapewne zostanie Pan wysłany na onet czy nazwany POlszewikiem. Przecież ośmielił się Pan skrytykować jedynie słuszną linię.
04-05-2012 [06:23] - gosc agatoronto (niezweryfikowany) | Link: @ ksenos
prosze nie byc taki wrazliwy i obrazalski
..."czy nazwany POlszewikiem"przyjmij chlopie na klate z usmiechem i nie zal sie wiecej
owa "jedynie sluszna linia" nie jest czyms swietym i ma prawo do bledow
03-05-2012 [21:51] - ksena (niezweryfikowany) | Link: PiS nie broni Tymoszenko------aferzystki
ani nie podważa wyroku sądu skazujacego J.Tymoszenko,tym samym nie miesza się w wewnętrzne sprawy Ukrainy.Tu chodzi wyłącznie o humanitarne traktowanie w więzieniu.
03-05-2012 [22:39] - Ewaryst Fedorowicz | Link: @Ksena
"o humanitarne traktowanie w więzieniu" - to, rozumiem żart?
03-05-2012 [21:59] - gregor z wiednia (niezweryfikowany) | Link: Drogi Ewaryscie. Pragne
Drogi Ewaryscie.
Pragne przypomniec, ze niejaki Pawlaq, osobiscie przebil
wszystkie europejskie ceny gazu i ropy i do tej pory nie
zostal pobity (ba, nie siedzi nawet w wiezieniu).
Secundo: pojecie "jednej" historii tzn. pod Grunwaldem
czy Wiedniem zwyciezylili Polacy, w Europie niestety
nie egzystuje!
Oczywiscie nie wolno nam zapomniec o mordach band UPA
popelnionych na Wolyniu. To jest udokumentowane!
Tercio: olimpiade w Soczi organizuje Putin (a moze Gazprom?).
Sadze, ze rowniez "sportowo" rozprawi sie Pan z Kaczynskim
przed olimpiada w Soczi - wszak nasi rosyjscy bracia
"swietuja" jeszcze zwyciestwa pod Katyniem i Smolenskiem.
Jesli jest Pan niezorientowany, pragne przypomniec, ze przeplywy
"czarnej gotowki" na Ukrainie nijak sie maja do tego, co obecnie
dzieje sie w Polsce!
Pytanie.... Kurski czy Hofman ... jest mi obojetne!
I co Pan na to?
03-05-2012 [22:44] - Ewaryst Fedorowicz | Link: @gregor z wiednia
powtórzę: "tendencja do dryblowania aż po zadryblowanie się o własne nogi, wydaję się w PiSie tendencją stałą."
03-05-2012 [23:08] - gregor z wiednia (niezweryfikowany) | Link: Pana "Reply" pasuje do
Pana "Reply" pasuje do kazdego wpisu, ale nie do mojego.
Sorry!
03-05-2012 [22:04] - beta (niezweryfikowany) | Link: Trzeba wiedzie o co sie gra
Powiem szczerze, rózne myśli mnie nachodziły po upublicznieniu oświadczenia PiSu- a to na tak, a to na nie. Ale teraz, póznym wieczorem po wysłuchaniu i przeczytaniu różnych racji - np. m.in. Panskiej, Jankego Zaremby , Matki Kurki oraz informacji z reżimówek dochodzę do wniosku, że ruch Kaczyńskiego to kolejny przykład, że Prezes wie w co gra. I to jest najważniejsze.
03-05-2012 [22:47] - Ewaryst Fedorowicz | Link: @beta
"Prezes wie w co gra. I to jest najważniejsze."
- ja mam po "Gierek był komunistycznym, ale jednak patriotą"” a „Oleksy to lewicowy polityk starszo-średniego pokolenia” pewne wątpliwości.
03-05-2012 [22:31] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Druga poważna kompromitacja
Druga poważna kompromitacja Jarosława. Chyba „czas na naradę”. Po trzeciej muszą nastąpić zmiany. W zupełności zgadzam się z autorem.
03-05-2012 [23:33] - gregor z wiednia (niezweryfikowany) | Link: Nie chce i nie musze bronic
Nie chce i nie musze bronic Kaczynskiego!
Pragne jedynie przypomniec, ze "czas na prawde" nie jest
czasem przeszlym. EURO nie jest tylko kopaniem w pilke!
To jest szersze pojecie jednosci,demokracji i rywalizacji!
Kto tego nie rozumie, nie rozumie ..Polski.
04-05-2012 [08:37] - Gość (niezweryfikowany) | Link: My wszyscy Polacy mamy
My wszyscy Polacy mamy wspólne interesy. Jednym z nich jest ten turniej. W tej imprezie chodzi o igrzyska dla mas i o kasę. Ale także o promocję Polski. Polska ma złą opinię w świecie. EURO jest okazją którą trzeba wykorzystać.
04-05-2012 [13:30] - Reytan (niezweryfikowany) | Link: POLACY nie mają i nigdy nie będą mieć nic wspólnego z
DYKTATURĄ TUSKA.
Żadnych wspólnych interesów.
04-05-2012 [13:48] - Andrzej W. (niezweryfikowany) | Link: Reytan
I znowu pełna zgoda.
06-05-2012 [20:10] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Oczywiście. Niech spali się
Oczywiście. Niech spali się cała wioska byle nasze było na wierzchu. Nie popieram tych którzy mówią: Niech nie powstaną autostrady, niech w Polsce będzie zapaść gospodarcza i nędza, niech EURO będzie klapą, tylko dlatego, że teraz Polską rządzi ta ekipa, która rządzi. Złodziei pod sąd, zdrajców do trybunału, ale Polska niech się rozwija, bym również i ja był zadowolony z tego, że mieszkam w tym kraju.
03-05-2012 [22:58] - Ewaryst Fedorowicz | Link: @ All
http://cogito.salon24.pl/41430...
04-05-2012 [06:07] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Pisalem
Pisalem Kaczynskiemu--ze hofman to kluzik rostkowska-ale on nie uwierzyl!
Ten hofman idzie w kierunku zdemolowania Pisu--czy pis tego nie widzi!
04-05-2012 [07:46] - HENRY (niezweryfikowany) | Link: POlityka to GRA
Prezes Kaczyński wypuścił kilka balonów(Hofman, Czarnecki) a dali się nabrać @Ewaryst Fedorowicz i kotylionowy prezydent Komorowski. Teraz Kaczyński jest europejski a Komorowski ciemnogród z ruskiej budy ;-)
04-05-2012 [17:46] - Ewaryst Fedorowicz | Link: @Henry
Obrona tej mega-złodziejki jest cyniczna.
A to, że jest ta obrona traktowana, jako szansa by przylać Tuskowi, może się okazać (cytując klasyka) "przeciwskuteczne".
04-05-2012 [09:12] - Opornik (niezweryfikowany) | Link: Dobra decyzja
W tym wszystkim chodzi o traktowanie więżnia a nie czy Tymoszenko jest winna.O tym rozstrzygnął sąd .I niech się boją nasi obecni włodarze typu Pawlak bo kara wcześniej czy póżniej ich nie minie.Każdy więzień ma prawo być traktowany jak człowiek a nie pies.Dlatego Prezes Kaczyński ma raję i za to należy zbojkotować mistrzostwa,Bo jak tak się traktuje byłą premier która ma dostęp do mediów i co nagłaśnia ,to jak się traktuje innych więżniów ,w tym politycznych na Ukrainie.
04-05-2012 [17:37] - Ewaryst Fedorowicz | Link: @Opornik
tu pełna zgoda:
dzień bez kawioru i szampana to dla takiej miliarderki jak Tymoszenko, to szykana i nawet tortura.
04-05-2012 [10:02] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Problemy z używaniem pewnego
Problemy z używaniem pewnego organu to ma chyba pan Ewaryst. Tak rozumując wszystkich skazanych, słusznie czy nie, można torturować a chyba najlepiej wyprawić na tamten świat. Tylko po co mieszać w to kurskiego i hofmana. A swoją drogą dziwię się moderatorom, że zamieszczają brednie głoszone jak przez menela spod budki z piwem na poważnym, wydawałoby się, portalu. Z takimi poglądami do onetu lub GWna
04-05-2012 [12:05] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Szanowny Panie! Zanim napisze
Szanowny Panie!
Zanim napisze się coś tak krytycznego należy się zastanowić!
1:0 jest dla P.Kaczyńskiego do Tuska w tej sprawie!
Tusk jeszcze raz udowodnił,że nie argumenty lecz głupota i nienawiść do Prezesa Kaczyńskiego mu przyświeca.
04-05-2012 [17:49] - Ewaryst Fedorowicz | Link: anonim
jeśli to Panu sprawi przyjemność, to niech będzie i 10:0
Co nie zmienia faktów, że:
1. Tymoszenko jest mega aferzystką i patronką pogrobowców UPA,
2. Siedzi tam, gdzie jej miejsce
04-05-2012 [17:43] - Dana (niezweryfikowany) | Link: Pan się "trochę" zapędził;
Marszałek Piłsudski również próbował dogadać się z Ukraińcami wiedząc doskonale, jacy z nich szubrawcy. Chciał się z nimi dogadać, aby zabezpieczyć Polsce wschodnie granice i "uodpornić" ich przed sowietami.
Nie wyszło wtedy, bo wśród Polaków podnosił się wrzask. A przecież Marszałkowi nie można odmówić mądrości i troski o bezpieczeństwo Polski.
Historia zatacza koło, ale czy nie powinniśmy dzisiaj unikać durnych polskich błędów z przeszłości?
W całości zgadzam się z tym, co napisał Pan na temat pani Tymoszenko, i Janukowicza i Juszczenki. Lecz ta prawda nie może powodować polskiego zaślepienia na potrzebę sojuszników za wschodnią granicą.
POlszewicka banda bardzo się napracowałą, aby zepsuć stosunki z Litwą, Białorusią i Ukrainą właśnie, nie mówiąc już o Węgrzech.
Moja rodzina również zza Lwowa; znam zwyrodniałe zbrodnie Ukraińców.
Ale stawiam pytanie: czy Ukraina sprzymierzona z Rosją to dla Polski dobrze?
08-05-2012 [11:32] - Ewaryst Fedorowicz | Link: :-)))
autorom uroczych komentarzy pod moim tekstem polecam wysłuchanie rozmowy Ziemkiewicza, Warzechy i Janeckiego.
Może coś zrozumieją :-)))
http://www.youtube.com/watch?f...